Magaboco afsnit 47 – iMac, iLife, iWorks, Opensource i DK, Undervisningsmateriale, HOT&NOT

by

Nye Apple produkter

  • Ny iMac
  • iLife 08
  • iWork 08
  • opgradering af mac-mini

http://en.wikiversity.org/wiki/Wikiversity:Main_Page
Nu kan du blive lærer, eller bare lære fra folk der sætter pris på at dele viden. Samme grundlæggere som dem der grundlagde Wikipedia har nu kastet sig over undervisningen. Wikiversity er stedet hvor du kan logge dig ind, deltage i kurser, biddrage med analyser og meget andet. Alt bliver delt med alle. Og som bonus info har MIT også lagt meget kursusmateriale ud på nettet. Så hvis vi har lyttere der er interesseret i at lære nyt, så er det her en god kilde i hvertfald:
http://ocw.mit.edu/index.html

Ubuntu News
Dell tilbyder ubuntu-maskiner i England
Hvonår kommer Danmark?

Opensource intiativ fra det offentlige
http://www.softwareborsen.dk/
http://www.version2.dk/artikel/3504?rss
Og nu puster de liv i projekterne ved at støtte med penge til nye projekter. Godt og se..


Ugens Hot ELLER Not
www.nettips.dk Hvad synes du? Skriv din kommentar på bloggen – eller send en lydfil.

Hot
http://labs.live.com/photosynth/video.html – i hvertfald indtil videre.
– Alle de nye mac-produkter
http://www.dansk-gruppen.dk/ (nogen har taget et initiativ)
– At leve som selvstændig mac-supporter
– Gnomes fremtid http://blogs.gnome.org/desrt/2007/08/07/im-excited-about-the-future-of-gnome/
– fra 4 til 30GB idisk – i et hug! Nu er der igen retfærdighed til :-) NOT
– Der er ikke nogen dansk linux-distribution
– Opensource i danmark … er det mon koordineret?
– TV2 og DR videopodcasts … kom nu i et ordentligt format tak! 640*480 h264
– Der mangler AppleTV integration til MacGallery. Æv!

10 kommentarer to “Magaboco afsnit 47 – iMac, iLife, iWorks, Opensource i DK, Undervisningsmateriale, HOT&NOT”

  1. Peter Hansen Says:

    http://lwn.net/Distributions/#denmark

  2. Anders Hansen Says:

    Jaaa efter have hørt magaboco, måtte jeg som hardcore og mangeårig window/linux bruger, prøve en Mac, så jeg købte mig en Macbook Core duo 2, 2 GB ram, 80 G hd. Ganske ok specs, og den starter da også op, og er lækkert får installeret lidt software når man lige vænner sig til den anderledes måde at gøre tingene. Men jeg er ikke just blæst væk at benovelse. Grundene kommer her, så vær lidt mere Mac realistiske næste gang !! der er jo masser af Crap med Macs :). Mit sammenligningsgrundlag er lige pt en IBM x60s, og en T60p

    1. Stoppede en CD der skulle rippes med itunes i, og gik i bombedækning, magen til larmende drev skal man da lede længe efter, hele maskinen vibrerer så man tror det er løgn. OMMER

    2. Nød den dejlige stille maskine, så jeg vil lige installere Ruby on rails på, den, og da compileren går igang, og har proccessor igang, starter blæseren, jeg kaster mig over macbooken, for at lufttrykket fra blæseren ikke skal blæse den stakkels maskine ned, tror måske et øjeblik der er landet en helikopter, forlader rummet med maskinen, har ikke hør magen til larm siden typehjuls printer tiden. OMMMER

    3. Wireless, niiice den fandt bare mit wireless netværk med WPA kryptering, indtastede kode og vupti det virkede nice, laver lidt aftensmad, mens jeg lige klapper låget i på maskinen så den er i sleepmode, efter maden åbner jeg maskinen igen, og ingen wireless, ifølge maskinen selv er den tilknyttet mit ssid, den kan bare ikke længere gå dhcp, sluk/tænd airport virker ikke, renew af dhcp virker ikke, knalde netværket i gulvet the hard way fra terminalen med ifconfig virker ikke. Reboot så virker det, dette sker ca hver gang sleep, virker fint for mine vista, xp, ubuntu maskiner. Kan se ud fra google at det åbenbart er et generelt problem for mange med Core Duo 2 maskiner, som har stået på i snart et år !!! OMMER APPLE

    Så der ryger nu en Linux dist på maskinen sammen med en XP, indtil de wireless problemer er løst, Hardwaren må man vel leve med. Men har da heldigvis mine lækre thinkpads :)

    Lidt konstruktivt feedback fra en ny, men absolut ikke overbevist macbruger :)

    Men fortsæt i bare i Mac Fairy land :) he he, det er en podcast jeg hører hver uge, og drop det videoprojekt !! :) hører jeg på de ugentlige løbeture, dur ikke med video. Keep up the good work

    /Anders

  3. Anders Hansen Says:

    Btw havde overvejet at lave en rant på jeres tlf, så jeg kiggede da bare lige på forsiden for at se nummeret, men var det der neeeeej :) Sgu da klart ingen ringer så, gider ikke spole igennem et afsnit for at se om jeg kan huske hvor i siger nummeret. OMMMER !! :)

  4. mskoua Says:

    hahaha – så har jeg lavet en ommmer og fået nummeret på forsiden. Anyways er nummeret også her: 3699 0126 så ring ind og lav din raaaaaaaant!

  5. Morten Says:

    http://www.flickr.com/photos/mortenjust/1098171800/

  6. mskoua Says:

    DET ER JO TOTALT VILDT!

  7. boco Says:

    Hej Anders.

    Tak for den fantastiske anmeldelse af Apple. Jeg kan kun give dig ret i punkterne. Det er sgu for dårligt det cd-drev larmer helt vildt. Blæser problemet er jo også vanvittigt, men værst må da være at dit wireless ikke virker, det tror jeg også jeg ville have været pænt utilfreds med.

    Jeg vil dog sige, at jeg kan leve med larmen, når nu jeg kan slippe for at glo på en grim sort laptop. Man kan jo håbe de snart opper sig, og smider ordentlig køling og ordentlig cd-drev i.

    Jeg skifter i hvertfald ikke tilbage. Endnu engang tak for kritikken.

  8. Jacob Says:

    Hej Anders,

    Jeg har selv haft samme problem med mit wireless men det er sjovt nok forsvundet efter jeg har opdateret maskinen er er gået over til min FON router. Jeg havde præcis samme problem som dig. Det er til tider hjalp for mig var at slukke airport og tænde det igen og så connecte til netværket på ny.

  9. Karin Høgh Says:

    En Ubuntu podcast http://thepaul.podbean.com/2007/08/18/adventures-in-ubuntu-episode-1/

  10. Anders Hansen Says:

    Takker for feedbacken :) Jeg har den nu også stadig , men jeg kan se på diverse forums at mange har problemet, jeg kan også fint få problemet, jeg skal bare slå krypteringen af mit Accesspunkt fra, men det er nu ikke rigtig en option. Så mon ikke apple får fingeren ud og fixer det på et tidspunkt, ihvertfald træls at skulle reboote hver gang for at få net igen.

    Så jeg vil læne mig tilbage og kaste problemet over på Apple :) Og vente på næste Magaboco. Hygge

Skriv et svar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

