Magaboco – Danmarks Teknologipodcast episode 21!!

by

zyb.com synkronisering af numre og kalender over nettet dansk udviklet og mere gennemført en goosync. Nu triller det…

3 kommer med noget nær den ultimative telefon. 
http://xseries.three.com/

Opera Mini er kommet i ny version til mobil telefonen. Og denne gang er der kommet en GOD RSS læser med!! Nice nice. Det har jeg savnet.
http://www.operamini.com/

THE MAGABOCO PUBLIC SCHOOL PROJECT – PART III
Kunne man ikke bare bruge Google til det hele. De har jo alt – og det er gratis. Hvorfor sidde med sit eget lukkede system?
https://www.spresent.com/

XBOX er også kommet med videoudlejning / køb fra XBOX marketplace – men ikke i DK.

Hot
– Mac Keynote Bloopers. ret sjov, og man må også gerne være lidt selvfed engang imellem.
http://www.youtube.com/watch?v=jAsxzwHaGjk&mode=related&search=
– JEG har fået FON router
– Design USB hub fra Lacie

Not
– Mennesker der ikke spiser aftensmad
– Ektrabladet
– Ingeniøren

Download Episode 21 HER

10 kommentarer to “Magaboco – Danmarks Teknologipodcast episode 21!!”

  1. Peter Bo Says:

    I har flere gange omtalt hvor mange Foneros der er aktive, tidligere har i omtalt antallet totalt, men i dette afsnit at 2737 var oprettet i DK pr. 30/11.

    Hvor finder I disse tal? er det insider-viden eller er det offentligt tilgængeligt?

    Jeg har bestilt min FON-router den 24. november, men har ikke modtaget den endnu…. glæder mig.

    /Peter Bo

  2. mskoua Says:

    Tallene er ikke officielt tilgængelige. Du kan godt glæde dig til din FON router. Det tog mig lidt tid at få den sat helt rigtig op som jeg gerne ville – men nu kører det som det skal.

  3. Morten Says:

    Jeg synes faktisk ikke, at Zyb er så fedt. Har I virkelig testet det? F.eks. sync jeres kontakter med en Nokia og så med en S/E mobil. Det spiller simpelthen ikke godtnok endnu. Og Google Calendar synkronisationen virker kun den ene vej. Hvor fedt er det?

    Men mon ikke snart Google kommer med en sync-funktion eller java-applikation til Google Calendar.

  4. Kim Says:

    Vi har flere gange brugt Google Docs som platform til at se og redigere i samme dokument, når vi i en firemandsgruppe har skullet arbejde sammen om noget.

    Det virker egentlig ok at man på den måde alle kan se rettelserne i dokumentet på sin egen skærm, i stedet for at skulle stå bag en, der redigerer.

    Men helt godt virker det ikke, for det endte med, at vi mistede en ikke uvæsentlig del af et dokument, fordi der et eller sted i autosave-funktionen gik noget galt. Helt stabilt er det altså ikke som kollaborationsværktøj.

    P.s. Tak for omtalen i afsnit 19-20 stykker vedr. desktoptwo😉

  5. mskoua Says:

    Jeg havde også problemer med zyb. Jeg tilmeldte min google kalender til zyb – men inde i zyb kalenderen står der så bare ‘busy’ i oversigten. Så jeg kan se at jeg skal noget – men altså ikke hvad.. Jeg indstiller det til not-listen i næste uge medmindre Jacob kan komme med en udredning🙂

  6. mskoua Says:

    Bruger i øvrigt selv google docs dagligt og har ikke problemer med det. Tvært i mod er det super smart at mine dokumenter er tilgængelige alle steder fra. Jeg har i ikke mistet data (endnu) – da programmet jo autosaver meget ofte. Tilgengæld kan jeg huske en gang eller 10 hvor jeg har mistet data med word – det har de fleste vist prøvet.

  7. Jacob Says:

    Jeg har brugt Zyb.com i noget tid nu og har ikke oplevet det problem i beskriver der!?! Jeg har valgt at indsætte min “Private iCal” url i Zyb og importeret til Zyb.com kalenderen og dermed får jeg alt med over sted, emne, tid, alarm det hele.. ved ikke hvad der går galt er i sikre på i bruger Private URL’en?

  8. mio Says:

    I er jo så glade for Gmail. Så lige at Gmail nu også kan fetche mails fra ens pop3 konti:
    http://www.techcrunch.com/2006/12/09/uh-oh-gmail-just-got-perfect/

  9. mskoua Says:

    Ja – og hvis du sætter den op til at hente al post fra en exchange konto – eller videre sender fra en exchange konto – så kan gmail også finde ud af at tage en exchange mødeindkaldelse og sætte mødet ind i din google kalender og sende en exchangebesked tilbage til mødeindkalderen. farvel exchange….

  10. Morten Says:

    Jakob – Zyb skriver selv på deres side, at de kun kan sync’e den ene vej. Og så er det pludselig ikke så sjovt længere. Det er ikke kun min Google Calendar og min Zyb kalender, jeg vil sync’e. Jeg er ligeglad med min Zyb kalender, men vil gerne have Google Calendar og mobilens kalender synkroniseret, men det virker stadig ikke. Derudover får man også indimellem lige synkroniseret sine kontakter dobbelt, så de optræder to gange. På NOT-listen med Zyb. Ingen diskussion dér!

Skriv et svar

