FON WIFI nu større end TDC?

by

Fra TDC’s hjemmeside:

“Få adgang til TDC Hotspot over hele landet
TDC har etableret hotspots på udvalgte servicestationer, familierestauranter, hoteller, konferencecentre og lufthavne i Danmark. Vi har mere end 600 hotspots fordelt over hele Danmark. Se listen over TDC Hotspots, der hele tiden udvides. Endvidere giver Trådløst Bredbånd også adgang til mere end 14.000 hotspots i udlandet – fordelt på mere end 40 lande. ”

Om FON kan siges:

Til sammenligning har FON nu ca. 3000 hotspots i DK og vokser med ca. 100 om dagen alene i Danmark – og giver adgang til flere hundrede tusind fordelt i 144 lande. Tag den TDC!

21 kommentarer to “FON WIFI nu større end TDC?”

  1. Bilal Says:

    Tjah..
    Jeg tror FON bliver større end TDC (eller er!)

  2. mskoua Says:

    Jeps … det tror jeg også🙂 Med den her hastighed skal vi såmænd bare vente omkring 4 måneder, dvs. omkring 10 marts 2007 – så vil der være omkring 15000 FON hotspots i danmark. Til den tid vil jeg så ofre nogen af mine lommepenge på at købe en trådløs WIFI skype telefon, tage ind til Vesterport station og ringe gratis via FON hotspots direkte til Bo og Jacob og spørge dem: “Kan man flyve tilbage til fremtiden i en bil drevet på kompost i disse dage?” (med reference til podcast nr. 10). Hehe!

  3. Bilal Says:

    Hehe…
    Det er en god ide, hvis nu alle som har FON, ikke mister deres internet.😉

  4. mskoua Says:

    Der er skam ikke noget at frygte der. Når det kommer til stykket …. hvilken internetudbyder tror du så vil klippe forbindelsen til 15000 kunder?

  5. Bilal Says:

    hm… tjah…

    aner det ikke hvilken tror du?

  6. Bilal Says:

    jeg tror nok at der kommer en ny firma

  7. Bilal Says:

    som vil gi lov til det.

  8. Peter Bo Says:

    Magnus – jeg er helt sikker på at du har ret i at TDC ikke vil klippe forbindelsen konsekvent. Men man kunne jo frygte at de valgte en fremgangsmåde ala antipiratgruppen, med at klippe nogle få og få en pokkers masse presseomtale til skræk og advarsel for alle dem som ikke er helt overbevist.

    Men jeg synes det vil være direkte dumt af dem at gøre da FON jo er baseret på at alle medlemmer har sin egen forbindelse og det må jo betyde forretning for alle ISP’erne i fremtiden.

  9. Bilal Says:

    Jeg hørte nogen der sagde at de havde fået klippet deres forbindelse…😦

  10. mskoua Says:

    – Peter. God pointe med at FON medlemskab kræver at man har internetforbindelse. Ja – det er jo i internetudbydernes interesse.
    – Bilal – Har du mulighed for at undersøge “hørte nogen havde fået klippet deres forbindelse…” nærmere? Mig bekendt er der ikke nogen som har fået klippet noget andet end deres pengepung af TDC.

  11. Bilal Says:

    Det var en der sagde det til mig, i en support, efter at han havde set http://bilalameen.info/da/archives/gratis-tradl%c3%b8s-router/

    Han sagde at: “jeg har 3 venner der har fået klippet deres forbindelse”
    mere ved jeg ikke

  12. Bilal Says:

    – mskoua

    Man kan også sætte din nabaztag til FON, jeg hørte noget om det.

    nabaztag Kaninen som kan tale.
    man kan nu købe den i Danmark hos http://www.nabz.dk/

    kender du det?

  13. mskoua Says:

    Nej jeg kendte ikke til Nabaztag før nu. Den ser sjov ud og er vel 1. generation i en helt ny type internetforbundet “legetøj” (dårligt ord – men jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det?). Ser virkelig sjov ud. Den må med i vores næste podcast.

  14. Bilal Says:

    Jeg skal også til at skrive noget om Nabaztag i min blog.

    Jeg har skrevet en indlæg i går, som måske kommer i dag.

    Og du kan jo kalde den for “Kaninen som kan tale” det gøre jeg😉

  15. Bilal Says:

    -mskoua

    Jeg vil lige spørger dig, skriver i bare her https://magaboco.wordpress.com

    eller har i også en domæne for jeres https://magaboco.wordpress.com?

  16. mskoua Says:

    vi har http://www.magaboco.dk som domæne.

  17. Bilal Says:

    ok

  18. Bilal Says:

    mskoua- jeg vil lige spørger hvodan kan man sende en mail dig om hjemmesiden?

  19. Bilal Says:

    Jeg mente
    mskoua- jeg vil lige spørger dig, hvodan kan jeg sende en mail til dig om hjemmesiden?

  20. mskoua Says:

    magaboco@gmail.com

  21. Bilal Says:

    Det er altid Bedst og skrive sin mail son:
    magaboco[snabel-a]gmail[punktum]com

Skriv et svar

