Podcast afsnit 25 ude nu: MacWorld 2007! WOW WOW

by

To ord kan beskrive denne fantastiske aftenpodcast: Iphone og AppleTV … JUHUUUU! Hent podcasten nu.

25 kommentarer to “Podcast afsnit 25 ude nu: MacWorld 2007! WOW WOW”

  1. MIO Says:

    Fede produkter. Men er skuffet over at AppleTV ikke har et åbent interface, så man kan få integration til tjenester uden for iTunes. Men må have en alligevel

  2. mskoua Says:

    Ja – det ville være blæret om man kunne bede AppleTV om at abonnere på et RSS feed med content. Så man ikke først skulle downloade til iTunes og derefter synkronisere. Men jeg faldt altså for den alligevel og sendte en ordre afsted.

  3. mskoua Says:

    Så nu glæder jeg mig til at se Rocketboom på mit fladskærms-tv sammen med resten af familien.

  4. Karin Høgh Says:

    Jeg havde nu håber, at der fulgte en iTunes-aggregator med, når der nu ER wifi og teleforbindelse i iPhone. Så man kan opdatere iPod´en eller endda hente nye podcasts ned til mobilen, når man er hjemmefra. Det tillader jeg mig at være lidt skuffet over midt i wow-koret.

    På den anden side – Steve Jobs skal jo også have noget at lave til 2008.😉

  5. mskoua Says:

    Tja, man kan ikke få det hele og Apple insisterer åbenbart på at det hele skal ind over iTunes på computeren og videre derfra. Men spændende er det nu alligevel – især med AppleTV og om denne dims ikke kommer til at betyde en del for videopodcastere?

    Måske du skulle overveje at eksperimentere lidt med video også Karin? Nu hvor Verden Mindste TV-station er kommet som video-podcast kunne det jo være sjovt om er kom lldt flere (ikke DR/TV2) videopodcast til.

  6. Karin Høgh Says:

    Hvad er det, man siger – I have a face fit for radio – harh harh – video er ikke mit medie – jeg synes, det er så fedt, at man som lytter kan multitaske, men jeg ser gerne videopodcasts – abonnerer på 7-8 stykker.

    Men der er for mange eksempler på talking heads – videoer, hvor det eneste, der er at se er to overkroppe, der taler sammen – der skal mere til, synes jeg.

    Men hvad med Magaboco – er I klar med video?

  7. Karin Høgh Says:

    Nu siger du Magnus, at man ikke kan få det hele – kan man heller ikke få et link til mp3-filen på Jeres blog – eller bare en lillebitte flash-player, hvis man nu har glemt sin iTunes derhjemme😉

  8. mskoua Says:

    På ingen måder klar til videopodcast – men er verden er vel til for at blive prøvet af🙂

  9. Karin Høgh Says:

    Okey, hvis I ikke kan vente, så kan I da bare bygge Jeres egen:

    http://iphonecountdown.com/iphone_readymech.pdf

    Hygge

  10. mskoua Says:

    HAHAHAHAH! Den var sgu sjov! LOL!

  11. Michael Olsen Says:

    Ang.: iPhome. NY. Times har haft den i hånden og har nogle gode kommentarer til den.

    http://bits.blogs.nytimes.com/2007/01/09/some-hands-on-time-with-the-iphone/

    Enkelte ting kan godt lyde lidt bekymrende. Der er selvfølgelig en godt stykke tid til frigivelsen, men det skulle da helst være fixet inden.

  12. mskoua Says:

    Hej Karin … i øvrigt…

    Jeg prøvede lige en Nokia E60 med WIFI understøttelse i dag med Nokia’s podcast klient på. Holy cow … det da vildt fedt. Jeg lagde godt mærke til at Podblog var FOR REGISTRERET i Nokias software ….. hvad har du dog gjort for at opnå det? (heldigvis kan Magaboco slå igen med at være forudregistreret i Netvibes … hehe).

    Jeg tror virkelig på – ISÆR efter at have haft sådan en Nokia dims i hånden – at det kommer til at betyde en hel del for podcast udbredelsen. Den kunne skam også videopodcast – de 3gp versioner som jeg lavede for DR virker fint på Nokia’s podcast klient.

    Så nu bliver det for første gang rigtig nemt for almindelig mennesker at levere video indhold til mobiltelefonerne.

    Vi mangler bare lige at Nokia for alvor ruller WIFI og podcast klient ud til deres telefoner … men det plejer jo bare at tage 18 måneder.

  13. Karin Høgh Says:

    Magnus – PodJournalen er en god podcast, derfor😉

    Jeg har skrevet begejstret om softwaret her http://podblog.dk/2006/11/06/hent-podcast-direkte-til-mobilen-gratis/

    Men da jeg har gravet lidt i det med mobiler og podcast i et stykke tid, så er jeg blevet meget kritisk.

    Der skal mere til end en podcastklient som Nokias. Selv om den er virkelig lækker og godt tænkt. Jeg har selv en liggende, men min erfaring er, at der skal være automatisk opdatering over wifi eller mobilnet – ellers gider man ikke.

    Derfor har jeg været så hård ved iPhone, som jeg er her.

    http://podblog.dk/2007/01/09/apples-iphone-er-en-mobil-med-podcast-men-den-g%c3%b8r-ikke-podcast-mobilt/

    Men der skal nok ske noget. Det kom ikke med iPhone denne gang, det er der ikke noget at gøre ved, Nokia har taget et godt tilløb, der er andre widgets på vej, som er inde på noget af det rigtige.

    Spændende….

  14. mskoua Says:

    Hej Karin

    kan du ikke uddybe lidt hvorfor du skriver:” Der skal mere til end en podcastklient som Nokias. Selv om den er virkelig lækker og godt tænkt. Jeg har selv en liggende, men min erfaring er, at der skal være automatisk opdatering over wifi eller mobilnet – ellers gider man ikke. ”

    Øhhh … jeg troede egentlig at der var automatisk opdatering på Nokias podcast klient?

  15. Karin Høgh Says:

    Hej igen

    Nej, der er ikke automatisk opdatering.

    Hvis du vil have opdateret en podcast, som du abonnerer på, så skal du klikke dig frem til den, og så bede om at få den opdateret. Dét kan den så gøre over wifi, hvis du har adgang til dét, eller via telenettet, hvis du har råd til dét.

    Men alt det andet i Nokias klient er fint nok – de mangler bare det sidste ryk, så den kan det samme som iTunes, eks.

    Var det uddybning nok?

  16. Jan Lund Thomsen Says:

    Apropos have råd til at downloade podcasts – hvis nogen skulle være fjollede nok at hente podcasts på TDC’s nye 2mbit forbrugsafregnede forbindelse får de nok en overraskelse når den første regning kommer.

    – “Nyeste afsnit Magaboco? Ja så gerne, det bliver lige 33 kr.”

    I modsætning til andre udbydere har TDCs nyeste påfund nemlig ikke en ‘gratis’ kvote der skal bruges før taxameteret tæller. Men okay, på deres side med priseksempler er det største der bliver overført 5 billeder af 300Kb. Så tror da pokker at de kan kalde det billigt.

    Hermed en kandidat til næste uges Not-liste.🙂

  17. mskoua Says:

    Det er meget mystisk at teleselskaberne ikke kan finde ud af at lave fastpris på datatrafik til mobiltelefonerne – sådan som vi er vant til fra ADSL. Mens de fumler med det …. så må vi jo bare købe mobiltelefoner med WIFI indbygget og så suge de tunge podcasts mens man er under wifi-dækning. Både hjemme og på arbejdet er man jo typisk dækket ind. Synes man wifi-dækningen er lidt for begrænset mellem hjem og arbejde …. så deltag i FON projektet. Brokvartererne i København er snart sådan nogenlunde dækket (til en start) og med FON kan vi få gratis adgang til hinandens WIFI.

  18. Karin Høgh Says:

    Ja Ja, og når jeg rykker ud i kolonihaven er en lille del af Brønshøj også dækket ind.🙂

  19. mskoua Says:

    nemlig🙂 Ellers må du få dig en wimax ude i kolonihaven (check http://www.clearwire.dk). Den kræver jo ikke noget kabel som først skal graves ned. Så kan du jo altid blive kolonihavens helt ved at sætte en gratis FON router i enden af den så alle de andre mennesker med grønne fingre kan komme på nettet i ny og næ.

    Det er skam ved at være være neden i en overkommelig pris. For 169 kan man få en 512/160. Bindingsperioden er 5 måneder – men det passer da meget godt med sommerperioden. Man kan også købe mindre forbindelser så du kommer ned på 99,- pr måned. Når de 5 måneder er overstået opsiger du bare abonnementet – så du ikke skal betale for hele vinteren.

    Mvh,
    MagaBoco lytterservice🙂

  20. Karin Høgh Says:

    Jeg HAR netop en Clearwire, så min FON-router skal netop gøre to ting – give netforbindelse til andre i området og gøre min egen laptop trådløs – det er Clearwire-nemlig ikke, og jeg slæber altid rundt på et kæmpe kabel.

  21. mskoua Says:

    hehe – ja det er da rigtig smart og selvfølgelig har DU en clearwire….🙂 Så kan du lave en podcast direkte fra kolonihaven! Det vil jeg glæde mig til.

    Hilsen Magnus

  22. Karin Høgh Says:

    Jan: Noteret – så skal vi have lagkage😉

  23. Morten Says:

    En anden interessant telefon, som jeg synes, I har forbigået, er OpenMoko Linux telefonen. Den skal helt klart afprøves og vil garanteret få nogle fede apps

    Check den her:
    http://www.openmoko.com/press/index.html

  24. mskoua Says:

    Hej

    Tak for tippet – vi kigger på den og snakker om den i næste podcast.

    Hilsen Magnus

  25. Morten Says:

    Ja selv tak da. Og har I ikke allerede set den, så er der jo også denne her, man kan omtale
    http://www.techeblog.com/index.php/tech-gadget/meizu-unveils-iphone-clone-m8
    ;o)

    -Og tillykke med de mange lyttere. En god podcast, I laver!

Skriv et svar

