Episode 31 – Joost

by

Hent episoden her

Mads vil gerne høre om Venice Project. Macversionen er lige kommet og Magnus har testet den. Den nye version hedder jo Joost.
Justin har slået rekord i iTunes storen
50.000 solgte singler * ca. 4mb = 200GB trafik for ét!! nummer.
På 4 dage.
Boycott DRM beskyttet musik i marts måned. Hør noget af alle de mange musikkere som lægge musik ud til gratis lovlig download i stedet for. Vi vil have fjernet den DRM nu! Deltag i protesten.

Google lancerer Apps Premier. Deres mail/kalender/mv. til virksomheder. 50$ om året.
Hvordan ser det ud i forhold til det MS tilbyder? Har det en fremtid? Det går den grad i tråd med Magnus’s filosofi omkring alt på nettet..
Læs mere


Feisty Fawn – Ubuntu’en blivere mere og mere blæret. Indbygget multimedie understøttelse, indbygget virtualisering, indbygget openoffice – i det hele taget en blæret pakke på en skive.

Airport Extreme. Vi har diskutteret den, snakket om den nye n-teknologi. Men vi har ikke snakket meget om tilslutning af USB hardisks til denne fantastiske trådløse router.
Jeg (boco) har det sidste lange stykke tid godt kunne tænke mig en hardisk der står på lokalnettet (NAS). Jeg har bare ikke kunne finde en sexet box der gjorde det. Derfor syntes jeg faktisk at MS’s initiativ var udmærket (selvom andre ikke var enige).
Det har jeg fundet nu… flof – min nuværende USB Disk på en AirportExtreme – voila jeg har en delt disk, vel og mærke både for Mac og for PC – og måske en Kiss afspiller…
Det er sgu da blæret.
Hot
– Bo skal besøge Andrew Baron fra Rocketboom 10.april
OpenID
– PBwiki (hvordan gjorde vi mon uden den?)
– Linux – hvor konfiguationen kan læses i en tekstfil!

Not
– Lokalnet
– Magnus’s batteri i hans MacBook
– Registreringsdatabasen – garanti for fuckup.
– Min XP er 8 minutter om at starte op…
– Vista skal have 4GB ram for at fungere ordenligt.

15 kommentarer to “Episode 31 – Joost”

  1. flemse Says:

    Hejsa

    Tak for et fedt podcast. I danner grundlag for at jeg hører podcasts, men mangler bare flere podcasts som Jeres. Vil der mulighed for at jeg kan få en invite til Joost?

    mvh
    Flemse

  2. mskoua Says:

    ja -da hvis du smider din email til mig – så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

    Mvh, Magnus

  3. flemse Says:

    Hej Magnus

    Jeg ved ikke om du har sendt en invite men jeg er ihvertfald blevet oprettet, så hvis det ikke er dig behøver du ikke sende. Endnu en gang tak for et godt show.

    mvh
    Flemse

  4. mskoua Says:

    Hvis der er andre som vil have adgang til Joost – så har jeg lige fået to adgange af projektet…. sjovt nok.

    Mvh, Magnus

  5. Jan Lund Thomsen Says:

    Jeg forstår ikke at man ikke kan lide DRM og samtidigt kan handle i iTunes butikken. Ja, godt nok er det væsentligt nemmere end WMA filer som skal autoriseres en efter en, men det er stadig kopibeskyttelse – og som sådan er det en mistillids-erklæring fra producenten.

    Og det bør man altså ikke finde sig i, hvad enten man er i marts eller en af årets elleve andre måneder. Og hvad nytter det at undgå DRM i en måned hvis man bare køber tilsvarende mere når sabbatten er ovre?

    Næ, brug sparepengene på AudioLunchbox.com eller eMusic.com istedet.

  6. mio Says:

    En nyhed der nok kan sætte endnu mere fut under udviklingen af applikationer på nettet:
    http://mashable.com/2007/02/28/adobe-photoshop-online/

  7. Karin Høgh Says:

    Magnus: rigtig god tur til The Big Apple – jeg hørte en keynote (lindt for lang) af Andrew Baron på EXPO i Los Angeles i fjor,

    http://podblog.dk/index.php?s=andrew+baron

    måske kan du bruge min blogpost til inspiration.🙂

  8. boco Says:

    mio: spændende artikel. Det er den helt rigtige vej at gå for Adobe tror jeg, i hvertfald for basis-redigering af fotos etc.

    Karin: tak for linket, det er nu mig der skal en tur til NYC og ikke Magnus.

  9. mskoua Says:

    Ja jeg er kun så heldig at jeg skal blive i værløse🙂

    Hilsen Magnus

  10. Karin Høgh Says:

    Nå for dén dan – jamen god tor, så Bo🙂

  11. mads Says:

    hvorfor er der ikke kapitler mere som i de gammel afsnit med billeder ved hver kapitel som i gammel dage og link sammen med billedet det var smart så kunne man nemt se hvad der er og nemt at høre det man helst vil (jeg vil høre det hele)

  12. mskoua Says:

    Jeg er ikke sikker på at det er understøttet i MP3 formatet. Hver gang jeg nævner at vi bare skal levere i AAC formatet i stedet for (som helt sikkert understøtter kapitler) … så siger Bo at han kender mindst 3 venner som har en mobildims som ikke understøtter AAC.

    Men jeg savner det nu også … det smarte der med kapitler.

    Hilsen Magnus

  13. boco Says:

    Alternativt skal vi lave to versioner. En enhanced og en mp3.

    For min skyld ingen alarm, det er jo let at konvertere det til mp3. Men som sagt, langt de fleste vælger mp3 filen.

  14. Knud Erik Says:

    Hvis I har en ekstra joost invite vil jeg blive meget glad.
    prons@mail.tele.dk

    Mvh. KE

  15. mskoua Says:

    Jeg har sendt dig en invite.

    Mvh, Magnus

Skriv et svar

