Magaboco afsnit 33 – Telefonsvareren

by

hent ugens afsnit her (bemærk nyt format)

Magaboco telefonsvarer i drift.
Ring ind og indtal din kommentar.
Det nye telefonsvarer nummer: 36 99 01 26

En lytter skriver på bloggen:

“Jeg vil ha enhanced audioformat, så jeg kan sidde på min computer og klikke på links og andre lækkerier”.

Er det noget vi skal lave, eller skal vi holde os til mp3 formatet?
Giv din mening til kende ved at skrive en kommentar her på bloggen. Ugens afsnit er lavet i AAC formatet.

Det franske parlament skifter formentlig til Ubuntu

H264 encoder support hardware i fremtidige macs?

Rygter om Apple-subnotebook som kun kører på Flash-ram i stedet for HD. … og ikke nok med det… måske kommer den til at køre Iphone Software i stedet?

Streaming video brug vokset med 38.8% MEN hver hvert unikt site faldt trafik med 10%. Det skyldes at folk bruger flere forskellige sites til at se indhold fra.
Ud fra den betragtning er det vel smart at være til stede flere steder……. DR?

UGENS “MADS”

“jeg syndens at det er for dårligt at når to telefoner ringer til hinanden på sammen til siger de optaget det skal må laves bedre (det skal da på not-listen)”

Hot
LugRadio
– Ugens “Mads”
– Telefonnettet og datanettet er to forskellige ting…
– ODF format
– Elspeth Rountree (Ellie) fra Rocketboom

Not
– Microsoft antivirus .. sletter al din post
– telefoner som melder optaget når de ringer til hinanden…
– Microsoft Open XML format
– 300 fyringer

18 kommentarer to “Magaboco afsnit 33 – Telefonsvareren”

  1. Benjamin "wookieface" Says:

    hey nice… indtil jeg lagde mærke til at der er stavefejl i titilen på filen… det hedder telefonsvareren og ikke telefonsvaren… men eller “keep up the good work”
    linux ftw

  2. mskoua Says:

    stavefejl på “flen”? øhhh…😉 jaja – det går jo lidt stærkt nogen gange

  3. mio Says:

    Jeg foretrækker at I leverer i både mp3 og aac format🙂

  4. Peter Bo Says:

    JACOB STYRER!!!

    Han har sørget for at jeg fik min FON router idag. Så Bo nu skal du ikke sige at der ikke sker noget længere😉

    Hilsen fra
    Tossen fra afsnit 31

  5. mskoua Says:

    Hej Mio: Skal du bruge både AAC og MP3? (eller er du i virkeligheden mp3-mand?)

    Hilsen Magnus

  6. mio Says:

    Nej, jeg kan sagtents bruge aac – selvom jeg aldrig skelner til det ekstra materiale I kan tilknytte i form af link og billeder. Men hvorfor overhovedet vælge mp3 fra, det kan betyde at I vælger lyttere fra ?

  7. mskoua Says:

    ja – det er jo det som vi er i tvivl om passer stadigvæk. AAC kan det smarte med kapitler og foto – og jeg tror at aac efterhånden er lige så udbredt som MP3 (i hvert fald i vores lytterskare….)

  8. mskoua Says:

    Hej Peter Bo. Glæder mig til at se din FON router dukke op på http://maps.fon.com. Husk at tilpasse din “FON-hjemmeside” så du bliver rigtig stjernemarkeret på kortet. Så er vi endnu en FON-router tættere på at blive frie mobile internet mennesker🙂

  9. Jan Lund Thomsen Says:

    I plejer jo at være pro-choice, så hvorfor ikke bare give lytterne et MP3 feed, et AAC feed, og friheden til at vælge det de bedst kan lide?🙂

  10. Karin Høgh Says:

    http://www.computerworld.dk/blog/kurt/565?a=blog_rss&i=2

  11. Michael Olsen Says:

    Magnus: Jeg tror nu også det er begrænset hvor mange lyttere i kommer til at tabe hvis i udelader mp3, da jeres demografi må betragtes som lidt “nørdet” (alt forladt) – så de skal jo nok få den til at virke.

    Men desto flere forhindringer, desto flere lyttere tabt. Det er også derfor I burde linke direkte til mp3 eller aac filen (eller begge), og ikke til en oversigtsside🙂

    Selvom aac efterhånden er supporteret af det meste, så kunne jeg fx. ikke høre jeres nyeste podcast her på mit job – da jeg kun havde en std. mediaplayer installeret Jeg er også i tvivl om hvor mange der vil kunne afspille den direkte i browseren, hvis der er nogen der ønsker det.

  12. Karin Høgh Says:

    Og så et link mere – en nyhed om Rocketboom, så der bliver nok at snakke om derovre i NYC.🙂

    http://blogs.zdnet.com/social/?p=112

  13. boco Says:

    uha ja Karin. har set den nyhed.
    Jeg glæder mig til at kunne komme tilbage og berette om mit lille interview.

  14. Anders Says:

    Hejsa

    Syntes faktisk i skal levere både AAC format og MP3, så er det er et valg, syntes det er lækkert at kunne se de forskellige segments på min ipod, gør det nemt at zappe lidt rundt, og giver et godt overblik.

    Var der forresten ikke noget med et væddemål i marts måned om at vade rundt i kbh og snakke via skype/fon ??🙂 bare lige for at jokke i det he he

    Fortsæt med hvad i gør, det bliver bedre og bedre🙂 og i er fast inventar nu på min ipod under løbeture, togture etc🙂

  15. Søren Gyring-Nielsen Says:

    Hej med jer

    Superfedt – Nu Magaboco i både AAC og MP3 format ! Hvorfor ikke lægge det på jeres site i MP3 format og i jeres Podcastfeed som AAC – Det er nice at kunne klikke på links mv. når man abonnere på jeres superfede podcast i iTunes!

    Bortset fra det så har jeg endnu ikke modtaget min FON router – ryk lige Jacob en gang i ørerne!

    Og forresten ! Tak for en super mægtig spændende og total sej podcast !

  16. Rix Says:

    ACC rykker for hårdt!

  17. Rix Says:

    øh – stavefjeld: AAC rykker for hårdt! (det gør det altså)

  18. Emil Says:

    hhey det er mig på 14.. og det err i engelsk.. jeg laver den der stil
    og tak for debatten..

    I kunne godt lige have sagt lidt mere om ZeBIT..
    det er jo altså verdens største it- messe ..

Skriv et svar

