Magaboco afsnit 34 – Lille AppleTV’s aften … Hvorfor Linux? … Ugens Mads…

by

Velkommen til “Lille-AppleTV’s aften” … den er blevet sendt idag: Skal vi glæde os? Man kan ikke købe film i Itunes DK store….
Det ser dog ud til at man nok kommer til at kunne købe 720p HD film fra iTunes. Nu har Quicktime jo fået sådan en Export til AppleTV funktion.


Magaboco telefonsvarer i drift. Ring ind og indtal din kommentar.D
Det nye telefonsvarer nummer: 36 99 01 26 Lytter kommentar:
Hvorfor bruge Linux i stedet for Windows.
1) Det er gratis
2) Der er mange valgmuligheder – du kan tilpasse det til den “opgave” som din computer skal løse
3) Du er ikke “i lommen på nogen”…
4) Smarteste løsning vinder … ikke noget med at det kan man kun i Enterprise udgaven…
5) Nemmere at installere … end at finde licensnøglen til windows..
6) Dit valg er linux er selvforstærkende på resten af Linux-miljøet (desto flere vi er desto bedre er det – som wikipedia)
7) Windows er central kontrol .. såsom Windows Genuine Advantage…
8) Windows er inkombertible filformater (for at lukke andre leverandører ude…)
9) Windows har DRM integreret som begrænser din brugsmulighed…
10) Med Windows lægger du IT-branchens innovationsmuligheder er hænderne på ham her: (the ApeMan)
11) Windows er et monopol – og monopoler har for vane at sænke udviklingen … du kommer ikke til at opleve Startrek tilstande med Windows ved rorpinden….


BBC skal bruge FinalCut Pro til HD video redigering!Måske det var noget for DR?

UGENS SWITCHER til opensource: VIRK.DK
Vi snakkede for ikke så længe siden om der bare ville komme en dansk switcher i år…hehe!


UGENS “MADS” ” …. “Hot
Dreng på 14!
Zenity
LittleBigPlanet
Peter Bo har fået en FON-router!
Apple refurb store


Not
SlingBox – det er bare yt… har jeg fundet ud af (boco)
Tavse Mads
Optimus Keyboard

12 kommentarer to “Magaboco afsnit 34 – Lille AppleTV’s aften … Hvorfor Linux? … Ugens Mads…”

  1. Emil Says:

    Det er mig der er Ham på 14, altså Emil..

    og den opgave jeg skrev var på Engelsk, men skal nok fortælle jeg hvad jeg får for opgaven..

    og så synes jeg godt i kunne have dækket ZeBIT lidt bedre.
    det er jo verdens største it-messe…

    hygge heej..

    PS: Min Lillebror hedder Mads, så det er lidt skod at i kalder det for ugens Mads.. men i stedet skulle i kalde den.. for “Emil’s vise ord.” HAHAHA

  2. mads Says:

    hej der er mig der har skrevet in til jer mange gange
    jeg hedder mads og er en dreng på 14 år
    er it-nørd og fik min første pc da jeg var 3 år

  3. mskoua Says:

    Hej Mads! Så må du jo skrive en kommentar som vi kan have med i næste uges afsnit🙂 Så det er bare at komme igang.

  4. Mads Says:

    hej jeg har en ting der både skal på hot og not
    HOT: det er de nye RFID tags til madvare. på den ene side er det fedt at man hele tiden ved om man har noget der er for gammelt og om der er der man skal bruge til det man gerne vil ha til aften og få en digital opskriftsbog OGSÅ få en pc ud i køknet NOT: det BLIVER fedt men der kommer nok til at gå lang tid rigtig lang tid
    øv øv øv

  5. Mads Jensen Says:

    Ja nu ved man jo ikke om man tør skrive noget her bare fordi man hedder mads, eller om magaboco redaktionen forveksler de 2 mads’er der har skrevet på jeres blog…

    Jeg hørte lige jeres Linux vs. microsoft debat… DRM i windows… hmm skulle I ikke lige kigge jer over skulderen og se lidt på jeres elskede itunes og mac og deres forbaskede DRM overalt……😦

    Jeg har jo også hørt en del om jeres kærlighed for hostede løsninger. Jeg sidder selv som IT chef (Og vil sgu da nødig fyres) men anyway, læs evt lige denne post fra et reklamebureau om hvad der sker når man har en hosted løsning og internetforbindelsen ryger :

    http://www.blog.concept-i.dk/uden-internet/

    Det er da helt sikkert at hostede løsninger bliver fremtiden, men jeg tror ikke vores internet linier er modne endnu.. Jeg vil i hvert fald nødig sidde i min stol med alle apps hosted ude af huset og med en inet forbindelse der ikke funker.

    P.S. Jeg er ikke 14🙂 28, bare for at trække jeres lytter statistik lidt op..🙂

  6. mskoua Says:

    Hej Mads

    Vi forveksler alle Mads’er – så din stemme er lige så god som din næste-mads! Pyha – DRM i Mac – det kan vi heller ikke li’.

    Angående din historie om internetforbindelsen som røg – ja så er det STADIGVÆK meget meget billigere at have to internetforbindelser fra 2 forskellige udbydere (som man evt. manuelt kan skifte i mellem) end det er at drive det hele selv. Kan du se at komme igang med at få flyttet tingene ud af huset.

    Mvh, Magnus (magaboco redaktionen!)

  7. Mads Jensen Says:

    Hey magnus

    Ja du kan jo have ret, men på den anden side, hvad nytter det at have både Cybercity og TDC når forbindelserne alligevel kører over de samme kabler under jorden – bliver de gravet over, så ryger de sgu begge to. Jeg har både fiber og ADSL her, men jeg er bange for at de graver begge dele over hvis der skulle være en NCC mand der går amok med sin gravemaskine.

    Ligeledes skal man jo også lige tænke sig godt om inden man smider mail, ERP, CRM og hvad har vi over til en hosted løsning – det er skidt hvis firmaet du hoster hos pludselig sætter prisen op eller går konkurs.

    Hvad er I øvrigt regler hvis man er børsnoteret (Det er jo så moderne) og har sin data hosted?

  8. mskoua Says:

    Det sjove er jo at vi uden den mindste tøven ofte vælger at at køre vores bank ‘ude’ – det er jo også vigtige data for en virksomhed – og det er der jo ikke nogen som sætter spørgsmålstegn ved selvom bankerne bliver angrebet og hacket så det kommer frem i pressen. Og at antage at den interne drift er perfekt er vel også en sandhed med modifikationer. Men erfaring siger mig at ofte er interne systemer underdimensioneret – og drevet af et stresset personale.

    Mvh, Magnus

  9. mio Says:

    Bare for at snakke mom noget helt andet: DR loves Joooooost http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30482

  10. Mads Frimann Says:

    Hvis I har en ekstra joost invite vil jeg blive meget glad.

    mfrimannm@gmail.com

    mvh Mads Frimann

  11. flemse Says:

    Hej endnu en gang tak for et godt show.

    Så skete det allerede at der er blevet pillet i apple tv så der kan skiftes harddisk og køres xvid film
    http://forums.somethingawful.com/showthread.php?s=&threadid=2391956

    Hmm der går ikke lang tid før der bliver pillet i nye ting. PC-world har jo også eksploderet en PS3 for at se hvad der egentlig er i den.

    mvh
    Flemse

  12. mskoua Says:

    Dagens gode nyhed inden for ‘pil ved din AppleTV’ må være at man kan boote den fra en ekstern disk. Vi skal nok ikke vente mere end et par dage førend selv jeg kan finde ud af at ‘opgradere’ min nyindkøbte appletv til divx mm. Juhuu jeg glæder mig.

Skriv et svar

