Magaboco afsnit 44 – DR-Update, BBC world, Leopard, Iphone, Crystal Icons, Hot&Not

by

Vores telefonnummer er: 36990126
Ring ind til telefonsvareren og indtal din kommentar

Jacob har Leoparden…

Windows taber markedsandele blandt udviklere.

DR – download to go. Genial ide! Godt at man kan få det i mange formater. Ærgeligt at de enkelte klip ikke er i god kvalitet. Kunne det ikke være smart (nu hvor jeg har abonneret på en pakke gennem itunes) – at pakkens indhold så opdateres automatisk med nye afsnit? Vi vil have mere af den slags!

BBC world’s version af DR-update findes direkte på …. youtube. Kom nu DR – det kunne da være smart … og gratis!

Nye Crystal ikoner fra
http://www.everaldo.com/crystal/

Iphone – det ER en succes! Og så skal vi huske på at det er version 1.0 – der kommer mange versioner fremover! Listen med 20 ting som iphone ikke kan …. er “#%€#” ligemeget. Det er småting – Vi vil ha’ en alligevel! Den er smuk og nyskabende – præcist som vi forventede.

Hvordan virksomheder stiller IT-arbejdspladser til rådighed for de ansatte?

1) The Microsoft way:
Exchange server
Windows XP desktops
Officepakke
Projects
Visio
Windows server til filer

Pyha – det er dyrt. 3000 – 6000 kr pr arbejdsplads. Men så har du også valgt nogen lukkede standarder som ikke kan bruges andre steder.

Dertil kommer at folk normalt i denne sammenhæng benytter sharepoint, Active Directory

2) The other way:
Ubuntu
OpenOffice
Gmail til virksomheder som mail / firmakalender
Lad folk selv styre deres installation … der er jo ikke licenser der skal holdes styr på.
Brug jungledisk til opbevaring af data – hos Amazon – du skal aldrig opgradere og du betaler kun for det som folk bruger.

300 kr pr. arbejdsplads – værsgo – det er åbent og kan benyttes mange steder! F.eks. kalender med ical-standard, openoffice med deres åbne format, gratis eksport til pdf og Ubuntu mange tusinde andre gratis programmer … hvis man lige står og mangler et eller andet lille program.

Og så har vi ikke engang snakket om windows antivirus problemer, patchnings helvede og opsætnings problemer.

– Pownce lille program til at sende filer til hinanden med. Kevin Rose er med på projektet.

Så kan man fandeme lære det, når man er grådig – ALLE skal have en iPhone


**Hot**
– Iphone – Europa?
– DR download to go..
– wiki … det er utroligt hvad det kan bruges til! Og det eksploderer med indhold på vores interne wiki.
– JungleDisk … regningen fra Juni: 4,75!
– Bo’s facebook side med 3 venner – hvoraf en er Andrew Baron…
– Google Maps Streetview

**Not**
– Windows arbejdspladser
– ‘Vi styrer og låser din PC-arbejdsplads så du ikke kan gøre noget galt…’ Det er rigtig smart og sparer tid….. NOT!
– sharepoint teamservice – du kan ikke søge – du kan ikke oprette et dokument – du kan kun bruge det fra en windows maskine! Nogenlunde lige så dumt som Danmarks foretrukne ‘windows only strategi’
– DR update ikke på youtube!

—-

ANNONCE:
Unwire søger javaudviklere! Er du javaudvikler og kunne tænke dig at arbejde indenfor mobilbranchen – så søger vi udviklere – både nyuddannede og erfarne. Send en mail med CV til job@unwire.dk – her er der en frisk tilgang til opensource og mac🙂

12 kommentarer to “Magaboco afsnit 44 – DR-Update, BBC world, Leopard, Iphone, Crystal Icons, Hot&Not”

  1. Søren Hugger Møller Says:

    iPhone
    iPhone til Danmark i efteråret

    Der har tidligere været rygter fremme om, at TDC får monopol på salg af iPhones i Danmark. TDC har nemlig eneret på britiske Vodafons produkter, det selskab der i Storbritannien står til at blive eneforhandler af iPhones.

    TDC vil dog ikke bekræfte rygterne.

    Så måske er der håb for jer😉 Jeg håber dog at det bliver en væsentligt forbedret udgave vi får i Europa🙂

    DR To Go
    Jeg må indrømme at jeg ikke er så vild med det DR to go. Det er da rigtigt at det er fedt at der er forskellige formater, men det er jo beskåret fra 16:9 til 4:3😐 AD! Jeg ved godt at det er fordi det er til iPod og Zen, men jeg vil nu alligevel foretrække det oprindelige format. Formatbeskæring er noget man ser hos TV3 og Kanal 4/5. Jeg er skuffet DR!
    Apropos DR to og, de har vist ikke helt styr på størrelserne: link, jamen 595 MB er da helt sikkert “ca. 1400 MB”😛 (størrelsen af Mac-filerne passer dog).

    Pownce
    Og ang. Pownce. Det er jo fedt fordi Kevin Rose står bag. Det burde sådan en flok Apple-fanboys da kunne forstå, det er jo ligesom med Apple😛 Ej lidt mere seriøst. Jeg må også sige at jeg er lidt i tvivl om hvor fedt det er, men jeg tro godt at det kan have potentiale. Meget af det det kan findes i forvejen, men Pownce kombinere de forskellige ting, hvilket kan være ganske smart, hmm. Jeg har dog ikke rigtig fået prøvet det så meget endnu…

    Wow, det blev en lang kommentar, hehe🙂

  2. Thor Says:

    Hva’ så, gi’r I en mp3-fil? Min Creative-dimmer er ikke så glad for m4a…

  3. Ulrich Says:

    Tak for endnu et godt show. Jeg er specielt hooked på JungleDisk. Det er lige det jeg er på udkig efter. Mit eneste problem er blot at det kun kan koble op til Amazon S3.

    S3 virker ved første øjekat ret billigt men såvidt jeg kan se ud fra deres priser så koster det 15 cent pr GB pr. måned. Eller $ 3.40 for 20 Gb. Men hvad så når man har 100 Gb. man gerne vil tage backup af. (skidtet vokser jo)? Så er det faktisk ikke så billigt igen i modsætning til en Dreamhost-konto til $ 7.75 om måneden for 140 Gb. Her får man så 1 Gb. mere plads om ugen uden merpris. Har man “kun” 20 Gb der skal tages backup af, kan det selvfølgelig slet ikke betale sig med Dreamhost.

    Er der ellers nogle fordele ved S3 jeg ikke har fanget? Det kunne jo være jeg skulle tage mig sammen og bruge det i stedet for.🙂

  4. Magnus Says:

    Hej Ulrich. JungleDisk er bygget kun til Amazon S3. Ja – det kan godt være at Dreamhost er endnu billigere for meget store mængder data. Men hvis jeg sammenligner med min iDIsk hvor jeg kun har 4GB men betaler på den anden side af 1000 kr om året – så det sgu langt bedre. Det er lidt mere vanskeligt at få Dreamhost til at virke som en iDisk, end det er med JungleDisk. Men ellers har du da ret.

    Vi har lavet forskellige performance målinger på S3 – og det performer langt bedre og mere stabilt end Dreamhost – som jo alt andet lige blot er et lavpris webhotel.

    Mvh, Magnus

  5. Ulrich Says:

    Hmm okay.. Jeg har overvejet om jeg skulle hoppe på S3 til nogle forskellige “remote backup” projekter. Jeg kan godt vente med at uploade billeder mm. hvis Dreamhost lige er nede men hvis man er en virksomhed der gerne vil afslutte dagens regnskaber og tage backup, så er det ikke sikkert man gider vente alt for længe på at komme hjem.

    4 Gb for godt 1000 kr. om året er ret pebret..

  6. Søren Hugger Møller Says:

    Tag da lige at godkende min første kommentar, hva’?😉🙂

  7. Jesper Laursen Says:

    Hey, har lige fundet jeres podcast, og hørt dette afsnit. Jeg hører og ser en del pod- og screencasts, og det som lige falder mig ind ved jeres er den meget dårlige lyd. Kunne det ikke være muligt at i alle fik en mikrofon hver, eller bruge en ordentlig så jeres stemmer var i nogen lunde samme niveau.
    Mvh en macbruger🙂

  8. mskoua Says:

    Hej Jesper.

    Jo, der var virkelig ringe lyd også denne gang. Vi bruger nogen ganske almindelige usb logitech headsets, sådan nogen til 500 kr stykket. Så bruger vi skype til at tale med hinanden, mens vi hver for sig optager sin egen stemme. Det hele bliver så mixet sammen til sidst. Jeg synes du har ret i vi må kunne gøre noget med lyden, det er nok et område vi skal eksperimentere lidt mere med. Tak for input!

    Mvh, Magnus

  9. Karin Høgh Says:

    http://www.podcastingnews.com/2007/06/13/zune-tattoo/

  10. mskoua Says:

    Hahaha, det er jo utroligt. Jeg synes Zunefan-boy ser skræmt ud på foto’et… er der mon nogen bag kameraet som truer ham?

  11. Karin Høgh Says:

    måske Mister BG?

  12. boco Says:

    Apropos Amazon S3 – så er der andre seriøse firmaer der overvejer skifte til S3, men har dog også betænkeligheder ved hvorvidt deres Service er god nok.
    Læs mere her:
    http://www.techcrunch.com/2007/07/13/40-terabytes-more-data-for-amazon-s3/

Skriv et svar

