Magaboco afsnit 46 – Skurvognssnak for IT-nørder!

by

Vores telefonnummer er: 36990126
Ring ind til telefonsvareren og indtal din kommentar


Nye Apple produkter? 7. august … vi glæder os! Hvad mon det bliver? Apple skriver selv: “product presentation for Mac”

Cloud Computing: Amazon EC2 + S3 rocks! Jeg har fået adgang … og det er sjovt og nemt at arbejde med. Jeg har nu bygget flere servere. Der var ting som jeg var i tvivl om. Kunne man genstarte … hvornår mister man data… etc. Hvordan ændre man et image .. etc. Hvad med Firewall?

Ubuntu News: MintOS. Ubuntu i fine klæder, med flotte tilretninger. Med Reconstructor kan man lave sin egen Ubuntu – i øvrigt ny Ubuntu på vej – Magnus har testet alpha3 af Gutsy Gibbon.

ReactOS Windows som opensource? ReactOS – Er det en god eller en skidt ide?


Ugens Hot ELLER Not: Er Webalert HOT eller NOT? Giv os din kommentar her på bloggen. Sammenlign evt med Rocketboom
Kom med din kommentar!

Hot
NeoOffice på vej med osx indbygget adressbogs integration og stavekontrol
– EC2 UI firefox plugin
– Leopard bliver endnu flottere … nu med ‘fodgængerfelt’
– Audiobooks …. men hvor er de danske?
– Ruby on Rails frontends.
– Webservices
– Hjemmearbejds dage
– OpenID
– Ipod Video holder for hårdt når man er ude og rejse!
– Podtropolis.. torrents som passer til ipod/appletv
– 3 milliader numre solgt i Itunes
NOT
– Paragraf ryttere
– “Vi laver lige denne her hardcodet integration – hvor vi lige går bag om rykken på systemet….”
– Decentrale bruger systemer – vi bliver sindsyge af at taste navn og pass igen og igen
– Stadigvæk ikke film i iTunes
– TV2 + DR’s videopodcast ligner *crap* på AppleTV

ANNONCE:
Unwire søger javaudviklere! Er du javaudvikler og kunne tænke dig at arbejde indenfor mobilbranchen – så søger vi udviklere – både nyuddannede og erfarne. Send en mail med CV til job@unwire.dk – her er der en frisk tilgang til opensource og mac🙂

6 kommentarer to “Magaboco afsnit 46 – Skurvognssnak for IT-nørder!”

  1. mio Says:

    Jeg har ikke set webbalert endnu, men RocketBoom siger mig absolut ingenting (sorry)

  2. mskoua Says:

    WebAlert er NOT efter min mening … det er jo speedsnak som en anden dårlig amerikansk tv-station. Rocketboom laver jo indslag om mærkelige ting som får hjernen lidt på gled og ikke bare sådan en gang almindeligt pladdertv. WebAlert minder mig om præcist det jeg flygtede fra på TV.

  3. mio Says:

    Så har jeg set lidt webbalert nu.

    For det første syntes jeg værten er totalt overgearet – så det ser jeg nok ikke igen. Jeg kunne finde det interessant hvis det var lidt mindre poppet og lidt mere “fagligt” – gerne krydret med interviews. Det skal ikke bare være nyheder læst op – det skal jeg nok selv læse i min rss reader.

  4. Søren Hugger Møller Says:

    Jeg må nok også hoppe med på vognen og sige at jeg heller ikke er så meget for WebbAlert, det er lidt for lidt – bare overskrifter.
    Jeg kender ikke RocketBoom.
    Så kan jeg bedre lide Buzz Out Loud, TWiT og Rev3 har lige startet et nyt videopodcast med Om Malik , kaldet The Giga Om Show, som jeg også tror kan blive ganske godt.

  5. Søren Hugger Møller Says:

    Kan i ikke sætte grænsen for antal links lidt op, det er da træls at skulle vente på at kommentaren bliver modereret😉

  6. Mick Staugaard Says:

    WebbAlert holder ikke. Jeg kunne ikke engang holde ud at kigge på hende et helt afsnit.

Skriv et svar

